Każda firma prędzej czy później będzie musiała zmierzyć się z medialną sytuacją kryzysową. Sposób i styl w jakim będzie nią zarządzała będzie miał wpływ na reputację i wizerunek danej organizacji.
Na ogół, firmy nie są przygotowane by profesjonalnie i skutecznie je obsługiwać. Czasami górę biorą emocje, kompletny brak znajomości funkcjonowania szerokopojętych mediów oraz świadome lub nie ignorowanie logiki. Do tego można dodać, brak umiejętności myślenia na poziomie strategicznym.
Jest kilka żelaznych zasad, które w czasie trwania medialnej sytuacji kryzysowej są obowiązkowe.
Mamy bardzo duże doświadczenie w zakresie obsługi tego typu zleceń
– potrafimy oceniać i analizować potencjalne szkody tak wizerunkowe jak i reputacyjne;
– potrafimy mierzyć się z dużymi
– potrafimy zbudować sztab antykryzysowy;
– potrafimy zarządzać sztabem antykryzysowym;
– potrafimy wdrożyć zasady komunikacji ze światem i środowiskiem wewnętrznym;
– potrafimy analizować informację i wyciągać wnioski;
– potrafimy modyfikować strategię naszego działania uwzględniając bieżący stan sprawy
– potrafimy zorganizować duże, profesjonalne zespoły na bieżąco monitorujące lub/i komunikujące się z zewnętrznymi interesariuszami;
– potrafimy obiektywnie doradzać;
– potrafimy dokonać końcowego podsumowania jak również rekomendować działania i postępowanie na przyszłość mające na celu eliminowanie tego typu sytuacji kryzysowych;
– potrafimy przygotować i wdrożyć do życia, manual komunikacji kryzysowej
Autor: Jerzy Ciszewski, CEO Hanami Communications